Laatste paar dagen met pap en mam - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen met pap en mam - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen met pap en mam

Door: suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Vanuit het zuiderlijke puntje naar boven trekken, we zijn er achter gekomen dat we gewoon nog tijd over hebben, dus maken we nog een extra loopje landinwaarts. Voordat we dat we landinwaarts gaan hebben we nog twee daagjes aan de oostkust, helaas is het weer niet geweldig. De eeste nacht kamperen we aan het strand, pap en ik zijn meteen opzoek gegaan naar hout om een mooi kampbuur te maken. Tijdens onze zoektocht komen we een local tegen. Haha een echte oude zee rot, ik denk dat ik hem zo het beste kan beschrijven. Zijn avondmaal dat haalde hij iedere avond uit de zee, als hij geluk had. Vanavond ook weer met een speer ging hij opzoek naar platvis. Al snel lag de uitnodiging er of wij mee wilde gaan. Als het eb was dan zouden we gaan, helaas duurde t bijna heel de avond voordat het eb was, dus om half 12 hebben toch maar gezegd dat we naar bed zouden gaan. Maar het was een gezellige avond bij het kampvuur met deze oude rot en zijn verhalen.

De dag erna hebben we dolfijnen gezien, ik heb nog geprobeerd om dichter bij ze in de buurt te komen maar de golven waren erg hoog en het was PIEP koud!
Daarna zijn we landinwaarts gegaan, deze trip gaat langs 3 verschillende meren en langs mount Cook. Hoogste berg van NZ. De meren zijn ontzettend mooi, super helder blauw en de bergen op de achtergrond maken het plaatje compleet.
Bij mount Cook hebben we een wandeling gemaakt naar een gletsjer meer, makkelijke wandeling maar een indrukwekkend meer om te zien. IJsschotsen op het meer liggen en op de achtergrond ligt Mount Cook met zijn gletsjers. De andere twee meren waren ook super mooi, we hebben hier langs het meer gekampeerd en en mooie korte wandeling gemaakt. Na deze loop zijn we richting de kust weer gereden, Net onder christchurch ligt een schiereiland, wat bekend staat als een van de oudste stadjes. De historie in dit stadje is dan nog steeds minimaal, totaal niet te vergelijken met de historie die we kennen in Europea, maar het was een gezellig stadje om door heen te lopen. Stukje verder van dit stadje lagen mooie verlaten stranden, dus we hebben een half dagje op het strand gelegen. Wat echter erg lekker is na continu doorreizen. Helaas is de zon hier ontzettend sterk, en moet je je gewoon insmeren want anders verbrand je levend. Minimale factor dat je hier in nz koopt is ook factor 30, lager gaan ze hier gewoon niet. Dus drie keer raden, we waren natuurlijk wel een beetje rood.

En toen was christchurch aan de beurt, pffff, ja wat zal ik hiervan zeggen. Het is gewoon een zombie stad, heel het centrum is nog verlaten, veel gebouwen staan leeg, het enige levende in het centrum is het winkelcentrum dat in containers is gebouwd. Binnen een uurtje waren we dan ook door heel het centrum heen. Die avond hebben we op een camping gestaan, vergelijkbaar met het kamp bij ons. Heel veel mensen die sinds de aarbevign daar dus staan of mensen die sinds die tijd na Christchurch zijn gekomen voor de wederopbouw van de stad. Dus Pap als Helimonder voelde zich helemaal op z'n plaats, hahaha. In iedergeval vrienden hadden we meteen op de camping, biertje erbij en goed ouwhoere!
De laatste dag voor pap en mam voordat ze terug zouden vliegen naar Auckland, we hebben een mooi dagje op het strand van gemaakt, de zon was goed en zo konden ze nog even bij kleuren om jullie allemaal jaloers te maken ;-)
Pap en mam heb ik op het vliegveld afgezet en uitgezwaaid, de bus naar Wanaka gepakt opzoek naar werk en nog even genieten van de mooie bergen en meren. Wanaka en Queenstown zijn echt outdoor dorpjes hoog in de bergen, skigebieden en in de zomer veel mogelijkheden tot wandelen, mountainbike, raften etc.
Tjaard ( vriend uit NL) was ook in Wanaka, dus we hebben drie dagen samen doorgebracht. In de ochtend is hij gaan paraglide en in de middag hebben we een mooie wandeling gemaakt naar gletsjer en watervallen, die aovnd hebben we op een ontzettend mooi plekje gekampeerd. Langs de rivier in een vallei met mooie besneeuwde bergen op de achtergrond. De dag erna hebben we een wandeling naar een top gemaakt, uhm 6 uur stond geschreven voor deze wandeling, 4 uur later stonden we weer beneden, terwijl we nog een half uur boven op de berg hebben liggen slapen, vanwege onze idioten run naar boven. Die avond konden we geen vrije kampeer plek vinden dus heb ik uiteindelijk heb ik bij een boer aangeklopt, wat succesvol was. Mochten op zijn landstaan, aan hun prive meer en ook nog gebruik maken van hun kleine huisje aan het meer. Oftewel top avond aan het meer gehad, tussen de schapen, koeien en een ontzettend nieuwschierig paard.
De dag erna ben ik richting queenstown gegaan, Wanaka en queenstown zijn te vergelijken, maar queenstown is ontzettend toeristich, ik hier dan ook maar een nacht gebleven. Vanwege de drukte, maar ook vanwege de weersvoorspellingen, mega slecht, veel regen en wellicht kans op sneeuw. Dus op dat moment heb ik besloten om terug naar het noorden te gaan terug na Auckland en kerstmis met mijn familie te vieren.
Via relocation cars heb ik 3 autos's achter elkaar weten te regelen ( deze auto's moeten terug gebracht worden naar een bepaalde plek, dus voor 0 euro moet jij deze afleveren op loktie. )
Dus van queenstown naar christchurch, van christchurch naar picton en van welington naar auckland.
De eerste dag was gewoon rijden, want het was zooooo slecht weer ( oh dit was niet heel vervelend want ik had een splinter nieuwe auto, 20km pas op de teller. )
De tweede dag dikke jeep, en ben ik langs Kaikora gegaan, staat bekend vanwege de zeehonden en dolfijnen. Nu had ik dit al gezien maar je kon hier zo dichtbij de zeehonden komen dat het toch zeker de moeite waard was! De derde dag heb ik vanaf Picton de ferry genomen naar wellington. Deze ferry hadden we al een keer genomen alleen de de andere kant op toen was het heel slecht weer. Nu was het stralend weer dus super mooie ferry tocht!
Aangekomen in Wellington heb ik meteen de andere auto opgehaald en richting Aukland gereden. De wegen in NZ zijn niet heel denderend. De maximale snelheid is 100km maar vaak is dit niet eens haalbaar omdat het totaal geen rechte weg is. aangezien het de dag voor kerst avond was was het erg druk op de weg, dus heb ik s'avonds iets langer doorgereden zodat ik de dag van kerstavond niet al te veel meer met de drukte hoefde te rijden. Monique was ook zeer verrast toen ik om 10 uur s'ochtends al voor haar neus stond.
We hebben even samen geontbijt en toen heb ik de auto afgeleverd in het centrum van Auckland.
Zo dat was het weer even voor vandaag, Ik loop nog maar een maand achter met mijn verhalen dus hopelijk heb ik dat bijgewerkt voordat ik naar Australie ga, wat echter komende week al is.

Groetjes Suus

  • 26 Januari 2014 - 12:31

    Peter Eggen:

    Geweldig Sus , wat een mooie levenservaring.!!! ik hoop dat Thomas een vergelijkbare ervaring op doet.! gr namens ellen thomas en yara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14269

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: