Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal,

Het is ontzettend mooi weer hier in Australie, maar gewoon te warm dus dacht zal maar even een keerjte een berichtje schrijven nu ik toch binnen zit in de koelte.

Nadat papa en mama zijn vertrokken ben ik nog een paar dagen het zuiden gebleven, maar de weer omstandigheden waren zo slecht dat ik besloten heb om naar mijn familie in Auckland te gaan. Ongeveer zo'n 1000 km te noorden van waar ik zat. Ik heb 3 relocation cars weten te regelen, ( gratis huur auto die je terug brengt naar hun locatie. ) Dus had een auto van queenstown naar christchurch, maar liefst 20km op de teller :-O dag erna ben ik van Christchurch naar Picton gereden, dikke land rover!! en de dan daarna heb ik met de ferry een overtocht gemaakt, de zelfde overtocht als met papa en mama. Dit keer was het wel mooi weer en heb ik kunnen genieten van een super mooi uitzicht. Aangekomen in wellington heb ik de andere auto op gehaald en ben ik aangereden in de richting van Auckland, ongeveer 7 uur rijden. Aangezine het net voor Kerstmis was, was het behoorlijk druk op de weg, na 8 uur werd dat midner en heb ik besloten om een aantal uurtjes door te rijden. Rond 1 uur ben ik gestopt in rotorua op de camping van het wk en heb ik daar een paar uurtjes overnacht. Die ochtend werd ik wakker gemaakt door een baby, oftewel om 6 uur maar weer de auto ingestapt en aangereden. Om 10 uur stond ik voor monique die zeer verrassend opkeek dat ik er al was, aangezien ik pas rond 4 uur die middag terug zou komen. Na een lekker ontbijt ben ik de auto gaan afleveren. 1ste kerstdag hebben we bij Ginette doorgebracht met heel de familie, erg gezellig veeeeeeel eten. Tweede kerst dag kennen ze hier gelukkig niet dus dat was gewoon lekker relaxen. Beetje rennen, mandarijen plukken en persen en genieten van het mooie weer. Tussen kest en niewujaar ben ik samen met Manja, Meisje die ik via gumtree heb leren kennen na het noordelijkste puntje gereisd. In twee dagen hebben we heel veel gezien! een mooie wandeling gedaan en een grot in gegaan waar glowworms in zaten. Een niet comercielen grot, we hadden een zeer handig boekje bij ons die ons naar niet toerisme leiden. Super mooi was het in de grot, moesten een stukje doorlopen maar dit stond allemaal beschreven in het boekeje, uiteindelijk kwamen we in een wat grotere ruimte me honderden glowworms. Helaas is het zeer moeilijk om dit vast te leggen de camera. Die dag zijn we nog naar een waterval gegaan, ook in het boekje stond geschreven hoe je ahcter de waterval kon komen, een wat glibberige klim maar het was de moeite waard!

Nieuwjaar heb ik weer bij de familie gevierd, dit was wel ok, wat vrienden enzo maar geen vuurwerk. Om 1 uur lagen we dan ook al in bed. Na nieuw jaar ben ik met Manja en haar broer naar het zuiden gegaan om de whanganui river te peddellen. Een super makkelijke rivier, het gaat heir meer om het uizicht en de natuur er omheen. Vier dagen op het water en savonds lnags de river slapen, was een mooie tocht maar 2 dagen was ook wel genoeg geweest, elke dag peddel je 6 uur, dus vier dagen is dan best wel veel. Na deze vier dagen ben ik terug gegaan naar Rotorua, de plek van het WK. Ik wilde namelijk graag wat meer varen en kajakken. Omara, meisje uit het costi ricaanse team had met uitgenodigd om langs te komen. Die zaterdag was er een wedstrijd op de rivier, kajakken, raften allerlei verschillende disciplines. Dit was erg leuk, veel raftguides en lokal people. Ook toch nog wat bekende gezichten van het wk. Het was een super leuke wedstrijd, bijna alle boots zijn geflipt bij de waterval haha. Na de race was er een feestje in de store ( lokal pub) echter ben ik eerst event terug gegaan naar de camping waarop ik verbleef lekker gedoucht en een drankje gedaan met de buren. Na een tijdje ben ik toch nog maar even naar het feestje gegaan, echter had dit feestje zich verplaatst naar een garage van iemand. Was erg gezellig! Mooie deal gemaakt met een jongen, hamish, voor de dag erna. Samen met hem zou ik na een andere rivier gaan twee uur van rotorua. Hij moest een commerciele raft begeleiden en ik mocht gratis mee. Super vette rivier die maar twee keer in het jaar open is omdat ze dan de dam open zetten. Na de eerste trip werd gevraagd of ik ook de middag trip mee wilde want ze hadden een extra groep, dus toen het lagere gedeelte gedaan van de rivier. Erg leuke dag, erg veel mesnen ontmoet en een heel leuk raft bedrijf. Die avond zijn we daar gebleven, of ik mee wilde bbqen en secret santa zou nog even langs komen. We zijn blijven slapen bij een americaans meisje. Super leuke avond!! De dag erna zijn we met een aantal gaan midget golven, ook super gezellig. Laat in de middag zijn we tuerg naar rotorua gegaan. De dagen in Rotorua zijn voorbij gevlogen veel gevaren en andere leuke dingen gedaan. Wezen waterskien wat echt heel vet was, binnen twee keer stond ik al en uiteindelijk toegewerkt na waterskien op een ski. Super weekend gehad bij lake tapo. Na 3 dagen ben ik bij omara in huis gaan zitten. Voordat ik terug zou gaan naar Auckland wilde ik de rivier kajakken, inclusief de waterval, dus gedurdende de 2 weken veel geoefend met rollen, ( als je omgaat dat je terug kunt draaien) en uiteindelijk heb ik de rivier 3 keer gevaren super vet. Ging echt heel goed, de 3e keer was de waterval perfect en bleef ik op. Dus heb een neiuwe sport gevonden, hopelijk kan ik dit nog veel vaker hier in Australie en in nz doen. op 1 feb ben ik naar australie gevlogen en na twee dagenf naar mijn familie gegaan net buiten Melbourne.

  • 10 Februari 2014 - 00:54

    Stannie:

    Hey Suuske, Super leuk om te lezen! Nog steeds lekker in het water dus ;) Hopelijk is Ozzie net zo tof als NZ. Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

    X Stan

  • 10 Februari 2014 - 12:22

    Peter Eggen:

    Watersport blijft wel jouw ding gave ervaring , lijkt mij eng om dit zo te gaan doen onersteboven in een kayak. Hopenlijk zijn jullie verschoond van de bosbranden in Melbourne ?! Alles goed . gr van peter ellen Yara en thomas de aussie en natuurlijk Saartje

  • 11 Februari 2014 - 18:07

    Karin:

    STOER ZEG!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14266

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: