KILOMETERS MAKEN!!!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu KILOMETERS MAKEN!!!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

KILOMETERS MAKEN!!!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Hoi allemaal,
Hoe is het ermee in Nederland. Hier is het weer echt ontzettend goed. Ik ben vanuit new zealand naar Brisbane gevlogen en vanuit daar de oost kust omhoog gegaan. Via Gumtree heb ik een reispartner gevonden, een jongen van sydney en een meisje vanuit Italie. Samen zijn we langzaam omhoog getrokken, de stranden afgestruind, paar mooie wandelingen gedaan en veel genoten van de zon. Even ter verduidelijking, het is hier gemiddeld 27 graden elke dag.
The whitesundays was de eerste bestemming dat we een aantal dagen zijn blijven hangen. Ik ben hier ook gaan snorkelen, zee schilpadden gezien, super dichtbij, kon 5 min lang langs de schildpad snorkelen. Zo super mooi beest, beweegt zich zo sierlijk door het water!
Daarnaast ben ik na de lokale zeil club gegaan met de vraag of ik kon helpen als een crew member. Dat kon, dus de dag erna zat ik op een grote zeil boot, hahaha wedstrijd ook nog. Fanatiek dat het er aan toe ging, super leuk om mee te maken.
En dan denk je de ochtend erna lekker rustig op te staan te ontbijten, zit er opeens je achterneefje naast je......... Niet wetende van elkaar dat we beide in Australie / whitesunddays waren. Super teovallig, de middag is dan ook op gegaan aan gezelligheid en wat biertjes wat geeindigd is in een stap avond. Vanuit whitsundays ben ik verder gegaan met twee andere jongens, een uit nz (Toby) en Engeland ( Howard) samen zijn we richting Cairns gegaan. Echter kwamen we niet echt ver aangezien er een tropische cycloon aan land was gekomen. Dus we hebben twee dagen vast gezeten in Townsville, beetje saai maar goed was weinig aan te doen. En ik moet zeggen dat ik blij was dat ik een dak boven mijn hoofd had want het ging er toch behoorlijk aan toe. Na twee dagen zijn we weer gaan rijden. Op goed geluk want veel wegen waren nog gesloten van wege, bomen overstromingen etc. Zelfde gold voor de national parken. Na half uur rijden stonden we dus ook stil, snelweg overspoeld. Na vier uur wachten, werd het nieuws gegeven dat het nog 24 tot 48 uur zou kunnen duren oftewel een andere route dus.
Beetje risky want dit was een gravel road, maarja wat moesten we anders doen.
Maar met wat geluk zijn we heel huids aan de andere kant gekomen. Ik zeg met geluk we zijn namelijk een paar stromingen over moeten steken, die toch vrij diep waren, een paar bomen van de weg af moeten slepen maar al met al wat het wel een heel avontuur. De dag erna zijn we na een np geweest. Hoogste waterval in Australie, en met al het water wat er de afgelopen dagen was gevallen echt super mooi! Maar ook hier gold weer, national park was officieel gesloten dus we moesten onze eigen weg creeren na het park. Ik denk dat we na deze twee dagen ons zelf officieel rangers kunnen noemen.

Samen met deze heren heb ik een week naar Cairns gereisd, veel strandjes en national parken bekeken. Kampvuur op strand, tropisch fruit tasting, krokodillen zoeken en wijn proeven op een tropische fruit garden. aangekomen in Cairns konden we bij een familie verblijven die Toby kende. Super fijn net uit het centrum en hele aardige mensen, zwembadje in de tuin, heerlijke bbq en andere gerechten die ze voor ons klaargemaakt hebben. Na twee dagen cairns zijn we naar het Noorden gegaan naar het ongerepte tropisch regenwoud. Heleaas is het zoals het hoort te zijn, een echt regenwoud. Twee dagen fulltime regen gehad, dus de tweede nacht hebben we in een hotel overnacht. Terug in Cairns zijn we uit eten gegaan om Howards laatste avond te vieren. De dagen erna heb ik gedoken in Cairns, wat mooi was maar moet eerlijk zeggen niet heel veel meer mooier dan het snorkelen. Ik heb geholpen bij de lokale zeilclub, wat met onztettend zeeziek heeft gemaakt. Iets minder leuk.
Twee mooie stapavonden in Cairns gehad en toen vond ik het toch echt wel weer tijd om door te gaan. Een relocation car op de kop getikt en samen met een deense jongen ( via gumtree gevonden) naar alice spring gereden. Alice spring is 2500 km verder inland. Ik wilde graag met iemand samen rijden zodat we om beurten konden rijden. Helaas tijdens de overdracht werd ons verteld dat je niet in de auto mag rijdena als je jonger dan 21 bent. Dus 2500 km in 3 dagen voor mij, gelukkig had ik gezelschap. Ben blij dat ik het gereden heb, ( twijfelde namlijk over vliegen) het is zeker de moeite waard. Landschap veranderd niet snel maar is wel heel mooi. Na drie dagen rijden, waren we eindelijk in Alice Spring. meteen doorgereden naar het national park en daar een aantal wandelingen gedaan. Super mooi national park, je zou denken dat we in de woestijn zouden zitten. Totaal niet, gebergte, cliffs, en ook wat groen gecombineerd met het rode zand, erg mooi.

De dag erna hebben we de auto ingeeleverd en zijn we met een oostenrijkse jongen en zijn 4wd de rest van de parken gaan bezoeken. ( via gumtree weer gevonden) Of ik ook wilde rijden, tuurlijk, dikke 4wd tracks super vet om te doen. De mooiste parken gezien, denk dat het de eerste keer is dat ik in een park heb gestaan en ik niks niemand, geen auto geen vliegtuig niemand hoorde. Het was zelfs zo still dat je oren en van gingen suisen. Het enige wat je hoort is de wind, en af en toe een vogeltje. Ontzettend mooie ervaring en ik ben blij dat ik het 5 dagen fmee heb mogen maken. Was graag nog een paar dagen gebleven! Maar ik heb nog een maandje en ik heb afgesproken met het itiliaanse meisje om verder te reizen vanaf Darwin. Dus morgen ga ik naar Darwin.

Dit was even in het kort wat ik de afgelope n maand gedaan heb. 17 juni ben ik weer in het land en zal ik alles met fotos's toelichten!!

Groetjes

  • 11 Mei 2014 - 20:51

    Nicole:

    Hoi Suzanne,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen. Wat maak je veel mee! Leuke dingen, spannende dingen enz. maar beslist niet saai. Als je terug komt, is hier nog alles hetzelfde dus hopelijk verveel je je niet te snel. Geniet nog van je laatste maand daar.
    Groeten van Rolf, Nicole, Marlou, Lisette, Roel en aanhang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 14265

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: