Antiuga en salsa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu Antiuga en salsa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

Antiuga en salsa

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 November 2014 | Guatemala, Antigua

Gedurende de trip was er een rust dagje ingecalculeerd in Antigua. Het stadje dat op de unesco lijst staat. Mooi gekleurde huisje, oude straten en heel veel mooie oude kerken.Totaal anders dan Guatemala city, ja dit voelde meteen goed. Ik heb dan ook besloten dat ik me graag in Antiuga wilde settlen. waar alle huizen en zelfs de straten nog het zelfde zijn als jaren geleden omringd door drie vulcanen en bergen. Na de trip ben ik terug naar Antigua gegaan en ingetrokken in mijn huisje in Jocotenago ( net buiten antigua). Ik deel het huis met een Kroatisch meisje en met een Spaans meisje. Het is geen hoge luxe maar ik heb mijn eigen kamer, een bed, tafel en stoel. Daarnaast hebben we een warme douche, badkamertje, wasruimte en een keuken en zelfs nog een tuin, nou wat wil je nog meer. Ik ben meteen veel gaan werken in de wijnbar, wat geld binnen laten komen en er was toch nog niet veel duidelijkheid over de rafting federation. De wijnbar is een goede opzet geweest voor mij. Mijn collegas zijn allemaal mijn leeftijd en van het buitenland, dan zul je denken waarom is dat een goede opzet. De eerste twee weken in Guatemala vielen vrij zwaar en de enige mensen met wie ik daarover kon spreken daar waren Guatemaltecen. Het is gewoon fijn om met Europeanen en een Australisch meisje hier het over te hebben, zij weten wat er in het land gebeurd en snappen onze normen en waarden. Daarnaast hebben ze mij ook een beetje weg gewezen in Antigua, whowhwowo eerste salsa bar ontdekt. Ja de eerste twee weken heb ik voornamelijk me gestort op spaanse cursus, salsa lessen, salsa avonden en werken. De eerste week heb ik gelijk 7 dagen achter elkaar gedanst. Heerlijk, maar na 7 dagen moest ik mijn voeten toch wel even rust geven. Het is zeker waar dat de mensen hier een beter ritme hebben maar wat wil je overal waar je komt komt er salsa, bachata, mereque muziek uit de speakers. Iedere zondag is er een speciale salsa avond in La SALA, zelfs gasten vanuit Guatemala City komen daarop af. Het niveau is dan ook ontzettend hoog, de eerste keer dat ik er binnen liep dacht jaja ik denk dat ik vanavond maar een lekker ga kijken, iets te hoog gegerepen. Maar over het algemeen zijn ze hier niet zo arrogant en vinden ze het ook heel leuk om te dansen met mensen die iets minder goed dansen. Dus de zondag avond staat al weken iedere week op de planning. Daarnaast is er de dinsdagavond, woensdagavond en vrijdagavond die erg goed zijn voor een goede dans avond. Helaas moet ik hier ook andere dingen doen dus iedere avond een salsa avond is niet mogelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 14258

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: