Blue Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Suzanne Koolen

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Maart 2014 | Australië, Blue Mountains

Hoi allemaal,

Ja we zijn weer in Australie, weer zelfde plekjes bezichtigen maar oh wat blijft het toch zoooo mooi.
Bij mijn familie geweest en een super tijd gehad, ben twee weekjes in het totaal bij hun geweest op de boederij en ja wat doe je op een boederij voor twee weken. Boerinneke spelen natuurlijk. Dus heb de koeien gemolken samen met mijn neef, overall aan, shortje handschoenen en vliegnetje aan. Alles is tegenwoordig behoorlijk geautomatiseerd. Oftewel de koeien komen binnen enige wat je hoeft te doen is de zuigspenen op de tepels van de koeien te zetten. Ben blij dat ik geen echte boerin ben maar zeker een ervaring apart, vooral omdat ik ook nog even mocht voelen of een koe zwanger was. Oftewel de lange handschoen ging aan, hahahaha. Als coole boerin chick cross je ook over het land achter de koeien aan dus heb leren cross motor rijden. Super vet, na de eerste dag was ik totaal verkocht, dus heb een week fulltime geoefend. Autobanden in de wei gelegd en korte bochten oefenen en vooral iedere keer net iets harder gaan. Aangezien ik toch de stoere boerin chick aan het spelen was ben ik ook nog maar even gaan jagen met mijn neef en first shot was meteen raak. Een vos geschoten, wees niet getreurd hier in Australie is het een plaag dus voor ieder geschoten vos krijg je zelfs geld. Ik kreeg namelijk ook de vraag of ik een kangaroe wilde schieten maar dat vind ik dan weer net te ver gaan.

De andere dagen heb ik de great ocean road bezocht en heb ik lekker veel getraind.

Na twee weken ben ik sander in Melbourne weer gaan opzoeken, hij en zijn klasgenoot hadden ondertussen een huisje gevonden. Heb daar een weekje gezeten, Melbourne bezocht. Een dagje naar Rod leaver areana gegaan, Australian open. Een dagje naar Melbourne museum geweest en een dagje naar het strand gegaan. In de avond gezellig met de heren thuis gegeten en prison break gekeken.

Op Gumtree heb ik weer een reispartner gevonden om mee naar Sydney te gaan. Dus Donderdag ochtend zijn we aangereden naar Sydney. In de na middag kwam ik aan in Sydney en ben ik regelrecht naar de Blue Mountains gegaan, want had ondertussen al contact met Tim gehad en er was een feestje die avond dus snel na de Blue mountains. Heel veel guides waren op dat feestje dus het was erg leuk om iedereen weer te zien. De dag erna ben ik samen met Tim en een vriend van hem een canyoning gedaan. Die avond ben ik naar mijn oude huisgenoten gegaan, helaas niet meer in ons oude huis. Hier verblijf ik de komende tijd. De dag erna ben ik gaan klimmen met Ted, ( jaa mijn oud raft genootje is ook in de Blue Mountains) dus dat was super gezellig om weer even elkaar te zien. In de ochtend een paar zware tochten gedaan en in de middag een super mooie makkelijke klim met weer een super uitzicht! Die avond ben ik bij Dylan ( mijn oude baas van BMAC) op surprise bezoek gegaan. Heel gezellig om hem weer even te zien, lekker bijgekletst en daarna na bed want pff al die activiteiten zijn wel vermoeiend. Zondag heb ik een wat rustiger dagje gehad en had ik even de tijd om samen met Greg even naar ons oude huis te lopen en te genieten van het mooie uitzicht dat we altijd hadden aan de andere kant van ons huis.

Maandag heb ik Alex weer gezien en zijn we samen gaan lunchen aan de rand van de cliff, gezellig bijgekletst en daarna heeft tim mij opgehaald om samen op een 2 daagse hike trip te gaan. Jaja we gingen echt survivalen, geen eten mee alleen een mes, licht, vuur, water en ooh een vis draadje met een haakje. Want hij zou wel een vis uit het water halen. Hahahaha te veel vertrouwen had ik in hem, na 5 uurtjes lopen hebben we geprobeerd om in de rivier een vis te vangen. Van touwtje met vishaakje ging het over tot gooien van stenen en speer maken om een vis te vangen. Helaas zonder resultaat, gelukkig weet hij behoorlijk veel van de natuur af en hebben we kunnen leven op gras en wilde vijgen. De dag erna hebben we nog geprobeerd om langs de rivier iets te vangen tijdens onze trip maar helaas. Dus rond 13.00 kwamen we weer aan bij de auto. Wonderbaarlijk genoeg had ik niet echt super honger, je voelt dat je wel wat zou kunnen eten maar totaal geen zin in een groot gerecht. Tim daarintegen had daar wel heel veel zin in, dus bij eerste restaurant zijn we gestopt en hebben we wat gegeten. Pff voelde me daarna stukken slechter, alsof ik een heel buffet opgegeten had. Aangekomen thuis was ik behoorlijk moe, maar daar hadden we geen tijd voor want Ted belde alweer of ik mee ging klimmen. Dus kwartiertje later was ik alweer opweg naar een mooie klimwand. Heerlijk geklommen en daarna snel naar bed.
De dag erna ben ik met Alex geklommen, heb afgelopen twee jaar heleamal niet meer geklommen vanwege mijn blessure dus super vet om weer te doen. Het vershil met begin van de week was dan ook duidelijk zichtbaar, weer een lead climb gedaan. Dus mijn dag was weer behoorlijk geslaagd! S’avonds ben ik samen met Ted naar de Yoga gegaan. Power Yoga, wauw heb ieder spiertje in mijn lichaam gevoeld alle behalve makkelijk!
Donderdag, ooh lekker even niks doen even skype met papa en mijn spieren beetje rust geven. Vrijdag was het weer zover we zijn een canyoning ingedoken, heel de dag door het water en mooie cliffs gelopen, geabseild, gesprongen en gezwommen. Het was een natte koude dag dus nat worden in een canyoning is dat de ideale oplossing.

Vandaag was het nog steeds slecht weer, we zitten gewoon alweer 3 dagen in de wolken, ik hou van Katoomba….. Deed me erg herrinneren aan mijn tijd hier twee jaar geleden. Gelukkig heb ik dit keer meer warme kleren bij me. Vandaag heb ik geskyped met thuis, anne en wat dingen uitgezocht voor mijn trip na NZ. Morgen ga ik weer klimmen, s’avonds tennissen en daarna eten bij Tim en Amy. Maandag ga ik met Elise klimmen en s’avonds met zn vieren eten. Hopelijk kan ik dinsdag ook nog even klimmen en s’avonds mijn tas inpakken. Woensdag ga ik met Alex naar Sydney naar het strand en s’avonds vlieg ik naar New Zealand.

Oftewel een super tijd gehad in de Blue Mountains weer!!!! Het blijft hier zo ontzettend mooi ( als het mooi weer is) maar moet ook zeggen er is hier totaal niks veranderd echt een berg dorpje! Oftewel na twee weken hier zitten is het weer tijd om door te gaan.

  • 07 Maart 2014 - 17:49

    Toine Kooe:

    Hoi Susan
    Je hebt weer een mooi reisverslag geschreven, je ziet heel veel en bent daar ook zeer sportief.
    Hoe het precies zit met al die mensen die je daar hebt leren kennen weet ik niet maar ik zie heel veel namen voorbij komen .Overal is het feest, mooi, gezellig genieten en veel ondernemen.
    De carnavals vakantie is bijna afgelopen, iedereen veel plezier gehad. Geen nieuwtjes verder.
    De Groetjes en geniet van alles. Doe iedereen in New Zealand de groeten.
    Toine Marianne ende kids

  • 09 Maart 2014 - 10:55

    Hanneke Francken:

    Wat gaaf Suus, ik had jou wel ff als boerinneke achter de koeien aan willen zien gaan en op die crossmotor willen zien zitten :))) Ook die vos schieten is natuurlijk wel een bijzondere ervaring. En wat heerlijk zo'n survivaltocht en al dat klimmen, volgens mij geniet jij je helemaal suf!!
    Wij hebben heerlijk geskied in Valfréjus, jou wel bekend, was een top weekje. Nu iedereen weer druk met
    school en werk. Frank zit nu in het Verre Oosten, Mannes is bezig met het vak psychiatrie (bijzonder en boeiend). Willemijn moet morgen theorie-examen doen voor haar autorijden. En Eef is druk met de verkoop van tulpen, speelt tegenwoordig elektrische gitaar en speelt ook af en toe in een bandje, leuk hoor!! Op mijn werk zijn momenteel veel veranderingen gaande, dit brengt veel extra werk met zich mee, afin niemand
    verveeld zich hier :)))) Lieve Suus, ga lekker door met genieten, this is the time of your life, big hugs and
    a lot of kisses XXXXXX, take care love, bye Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14284

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: