Oproep vanuit Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu Oproep vanuit Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

Oproep vanuit Guatemala

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 November 2014 | Guatemala, Antigua


Dinsdag aanstaande mag ik mee naar een grote dag voor een aantal Guatemalteekse jongeren: de diploma-uitreiking op een middelbare school vlakbij Antigua, één van de projecten van Stichting Los Niños (waar ik vrijwilligster ben). Los Niños verschaft o.a. studiebeurzen zodat jongeren de kans krijgen op een betere toekomst; een studie kunnen hun ouders zelf niet betalen. Voor 300 euro per jaar is een studiejaar gedekt, in het totaal duurt de studie 3 jaar.
Gister kwam er een leerling huilend op ons af met de vraag of er nog studiebeurzen over zijn, maar het antwoord was nee. Hartverscheurend om dit meisje te zien die zo graag wil studeren en een verpleegster wil worden.
Samen met medevrijwilligers Mieke en Koen wil ik proberen het toch voor elkaar te krijgen. Uiteraard ga ik zelf een bijdrage inleggen, maar elke extra euro is meegenomen voor wellicht een extra studiejaar!
Like dit berichtje als je me wilt helpen, dan stuur ik je een bericht met info over betaling (ik zal het verzamelen en in één keer overmaken).
Mijn dank is groot en van de leerlingen des te meer!

A call for help from Guatemala!

Tuesday I'm going to a graduation at a secondary school here in Antigua, this is a big day for the kids. It is a project of the foundation 'Los Niños' (I’m volunteering here). Los Niños arranges scholarships, so these kids can get a better future. The parents are not able to pay the study. For one study year the children need only € 300,-. In total the study takes 3 years. Yesterday a girl came to us, all in tears, with the question if there are still some scholarships left. But the answer was no... It was heart breaking to see this girl who wants to study so badly and wants to become a nurse.
Together with two other volunteers Mieke and Koen I want to arrange this money for her. Of course I will give my own contribution as well, but some help would be awesome!! Like this message if you want to help and I will send you some extra information about the payment ( I will collect all the money and send it all at ones).

Thank you so much and let's make this work and give this girl a future.

  • 24 November 2014 - 17:01

    Hanneke Francken:

    Hey Suus, leuk om weer van je te horen en ja dit verhaal is hartverscheurend. Ik maak graag een bedragje over, laat maar weten op welk rekeningnr. Liefs Hanneke en ik hoop je in december te zien, XXXXXXXXX

  • 24 November 2014 - 17:42

    Mama:

    natuurlijk like ik je bericht!!! Maak straks het geld over!
    xxx Mama

  • 25 November 2014 - 19:24

    Huub En Karin:

    Hallo Suzanne, zet ons maar op de lijst. Dan horen we wel van je.
    Groetjes!!!

  • 30 November 2014 - 11:43

    Hannie Helsper:

    liieve Suzanne ik wil jw graag steunen want ik ben heel erg trots op je!
    Lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 14277

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: