reis en dag 1 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu reis en dag 1 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Suzanne Koolen - WaarBenJij.nu

reis en dag 1

Door: suzannekoolen

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Februari 2012 | Australië, Katoomba

Heey allemaal,

4 februarie was het dan eindelijk zo ver, Australie. Aangezien de voorspellingen voor die dag niet zo heel goed waren in Nederland waren we extra vroeg vertrokken naar schiphol. Halverwege de rit kwamen we er al achter dat mijn vlucht geannuleerd was. Dat is echt zuur als je dat te horen krijgt. Aangekomen op schiphol, hebben we snel mijn vlucht omgeboekt. Dit was echter alleen maar in mijn voordeel aangezien ik hierdoor maar een keer hoefde over te stappen. Echter had deze vlucht wel al een uur vertraging, maar goed dat had ik voor lief. Nadat ik samen met papa, mama, marc en esmee nog even wat gedronken en gegeten heb op het vliegveld zijn zij na huis gegaan. Nog 3 uur moest ik wachten voordat ik in het vliegtuig zou zitten opweg naar Australie. De wachttijd is helaas gestegen tot 6 uur en toen besloten ze toch maar de vlucht te annuleren. Tja daar sta je dan om 2 uur snachts op het vliegveld. Geen kant kan je dan meer op, aangezien de informatie die ze verschaffen ook zeer minimaal was. De vlucht kon alleen de dag erna worden omgeboekt en het loket was al vanaf 6 s'ochtends open. Dus dat werd een nachtje pitten op de mooie, harde vloer van schiphol. Gelukkig had ik nog mijn slaapzak in handbagage zitten maar ik moet zeggen dat het alles behalve comfortabel is. Na een uurtje slapen en een uurjte na het plafon staren ben ik maar in de rij gaan staan van het loket om de vlucht om te boeken. In totaal 3 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was. Ik kon die dag nog vliegen maar dan zou ik 4 moeten overstappen. Daar had ik absoluut geen zin, dus heb ik de vlucht na een dag later gezet. Met als resultaat, een overstap, 5 uur kortere vlucht, met klm naar abu dabie, naar sydney.
Heerlijke eerste vlucht gehad, uitgestrekt op de mooie blauwe stoeltjes van klm. Aangekomen in abu dabie wat een zeer mooi vliegveld is, ben ik meteen doorgegaan naar Sydney. Uiteindelijk aangekomen in Australie, trein gepakt naar Hazelbrook en om 22.30 was op bestemming. Dylan, ( mijn baas ) daar kan ik de eerste dagen verblijven, super fijn! De eerste dag heb ik lekker mogen uitslapen en daarna kon ik de trein naar Katoomba nemen. Voordat ik naar Katoomba zou vertrekken, heb ik mijn ontbijt genuttigd met uitzicht op de vele papagaaien die hier rondvliegen, echt in allerlei soorten en maten.

Aangekomen op BMAC ( Blue Mountains Adventure Company) heb ik met een paar mensen kennisgemaakt en heeft Dylan mij een rondleiding gegeven in Katoomba. Leuk stadjes niet heel groot ma wel gezellig.
Ik ga nu afsluiten want anders haal ik mijn trein niet meer. Tot de volgende keer.

kiss suus

  • 10 Februari 2012 - 09:22

    Anita Vettorazzi:

    Hoi Suzanne, wat leuk om te lezen dat alles goed met je is. Geniet van deze ervaring. En wij lezen hier wel hoe het met je gaat. Groetjes Walter Lara Matteo en Anita XX

  • 10 Februari 2012 - 11:14

    Gabrielle:

    Ik wens je een leuke en leerzame tijd Suzanne!

  • 10 Februari 2012 - 11:40

    Erik Bijloo:

    Hoi Suzanne, fijn om te horen dat je goed aangekomen bent Down Under.
    Have fun en we blijven lezen hoe het je vergaat. Erik

  • 10 Februari 2012 - 12:00

    Paul Van De Wiel:

    Vol lof en bewondering,ik blijf je berichten volgen. Groet Paul.

  • 10 Februari 2012 - 18:40

    Mieke:

    Hallo Suzanne,
    wat leuk dat we zo op de hoogte kunnen blijven van je belevenissen!
    Wat geweldig dat die papegaaien daar zo rondvliegen.
    Geniet ervan, groetjes uit Stiphout


  • 10 Februari 2012 - 18:42

    Mieke:

    Ben wel erg jaloers op die temperatuur die je daar hebt!!!

  • 10 Februari 2012 - 21:36

    Oma En Hermke:

    Hé Suzanne, ik speel nu voor Florence Nightingale bij oma, en heb haar net je verslag voorgelezen. We zijn wel een beetje jaloers op t geweldige avontuur wat jij mee maakt en wat je allemaal nog gaat meemaken. Geniet er lekker van en laat af en toe wat van je weten.
    Hoe is het weer daar, al lekker van de Australische zomer kunnen genieten of moet je meteen vol aan de bak?
    Geen elfstedentocht hier maar nog wel strenge vorst vannacht.
    Heel veel groetjes van ons tweetjes,
    oma en Hermke

  • 11 Februari 2012 - 21:48

    Sven Bloem:

    Hey Suzanne,

    Leuk verhaal! En welkom in Australië.. Via mijn ouders die gisteren op feest waren bij Peter hebben ze je moeder gesproken! Zo kom ik weer aan jou site..
    Veel plezier in dit geweldig land! En de planning is om over een paar weken naar de Blue Mountains te gaan dus misschien wel tot over een paar weekjes in The Blue Mountains..

  • 20 Februari 2012 - 11:24

    Franca:

    Hey Suus, ik had je foto`s nog niet gezien. Is wel mooi daar!!!
    kus Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Stage in Australie

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2012

Papagaaien en Naaister.....

13 Februari 2012

Pff wat gaat de tijd hier snel!

10 Februari 2012

reis en dag 1
Suzanne

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 14289

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 December 2014

Someone else is happy with less than you have

01 November 2013 - 31 Juli 2014

we can do it, because we believe that we can do it

06 Februari 2012 - 17 Juni 2012

Stage in Australie

Landen bezocht: